اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌ها-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌ها

ستاد انتخابات صداوسیما از اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه‌های زنده نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات صداوسیما به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بستر‌های لازم برای تبلیغات نامزد‌های محترم، موارد زیر را مصوب کرد:

۱. قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزد‌های محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

۲. برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌ها اختصاص خواهد داد.

۴. هر یک از نامزد‌های محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

۵. ستاد‌های تبلیغاتی هر یک از نامزد‌ها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صدا و سیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزد‌ها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید.

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه‌های برنامه ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه‌های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه ریزی کند.

جزییات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و میزگرد‌ها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار